כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ההרשמה למבחן יע”ל

מי צריך להירשם למבחן יע”ל?

מבחן יע”ל (ראשי תיבות של “ידע עברית לעולים”) מיועד עבור מי שנבחן בבחינת הפסיכומטרי בשפה שאיננה עברית ומעוניין להירשם למוסדות להשכלה גבוהה בישראל. המבחן מתאים עבור אזרחי ישראל הערבים ועולים חדשים. 

בחלק ממוסדות הלימוד, נדרש ציון סף מסוים במבחן יע”ל כתנאי לקבלה ללימודים. עם זאת, לכל מוסד לימוד יש את המדיניות שלו בדבר בחינת יע”ל. לכן חשוב לבדוק מבעוד מועד מהן הדרישות של המוסד ותכנית הלימוד המבוקשת מבחינת הציון במבחן יע”ל.

המבחן כרוך ברשמה ובתשלום, אך מי שניגש מיד לאחר בחינת הפסיכומטרי פטור מכך.

מתי מתקיים מבחן יע”ל?

מבחן יע”ל מתקיים בכל שנה בארבעה מועדים: אביב, קיץ, סתיו וחורף. ניתן לגשת לכמה מועדים שצריך ללא הגבלה, בכפוף לתקופת המתנה בת כ-35 יום בין בחינה לבחינה. 

כיצד נרשמים למבחן יע”ל?

ההרשמה למבחן יע”ל יכולה להיעשות בשתי דרכים:

  1.  הרשמה מקוונת – מתבצעת דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל”ו). 
  2. הרשמה רגילה – מתבצעת באמצעות שליחת ערכה הרשמה בדואר. את הערכה ניתן לרכוש באוניברסיטאות, בחנויות הספרים ובחנויות נוספות. 

איך נעשה הרישום המקוון לבחינת יע”ל?

תהליך ההרשמה המקוון הוא קל ופשוט – כל מה שצריך הוא להיכנס לאתר ולעקוב אחר הנחיות לכל שלבי הרישום:

בשלב הראשון, יש לאשר שהנבחן קרא את נהלי ההרשמה. 

בשלב השני, הנבחן נדרש למלא את פרטיו האישיים לרבות שם פרטי, שם משפחה ותעודת זהות, כמו גם פרטי התקשרות כמו דוא”ל, כתובת פיזית, מספר טלפון וכדומה. 

בשלב השלישי, ייפתח מסך שבו ניתן לסמן את האפשרות המועדפת למיקום הבחינה.

בשלב הרביעי, הנבחן יועבר למסך הנקרא “דיווח ציונים”, ובו יסומנו מוסדות הלימוד שאליהם הנבחן מעוניין שיישלח הציון. 

בשלב החמישי, יופיע מסך התשלום. התשלום על הבחינה נעשה באמצעות כרטיס אשראי. לאחר מילוי פרטי האשראי ולחיצת “אישור”, יופיע מסך עם פרטי השיבוץ לבחינה. 

איך שולחים את ציון הבחינה למוסדות הלימוד הרצויים?

ציון הבחינה נשלח באופן אוטומטי לכלל האוניברסיטאות בארץ, אך ניתן לבחור לשלוח אותו גם למכללות. סימון מוסדות הלימוד הרצויים לשליחת הציון נעשית בעת הרישום המקוון או הרגיל, ללא תשלום. בקשות לשליחת ציון למכללות מסוימות שיוגשו לאחר ההרשמה יצריכו תשלום נוסף. 

איך מבטלים הרשמה למבחן יע”ל?

ניתן לבטל את ההרשמה למבחן יע”ל באמצעות שליחת פקס, אי-מייל או מכתב רשום למרכז הארצי לבחינות והערכה. ביטול ההרשמה כרוך לעיתים בתשלום דמי ניהול, בהתאם למועד הביטול. 

האם ניתן להירשם מאוחר למבחן יע”ל?

ניתן לבצע הרשמה מאוחרת למבחן יע”ל בטווח של עד 8 ימים טרם מועד הבחינה. ההרשמה המאוחרת תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד, ועלות הרישום תהיה גבוהה ב-50% מעלות הרישום הרגיל.

Summary
כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ההרשמה למבחן יע"ל
Article Name
כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ההרשמה למבחן יע"ל
Description
הרשמה למבחן יע"ל מיועדת עבור מי שאינו דובר עברית כ"שפת אם" ומעוניין להירשם למוסדות להשכלה גבוהה בישראל. טרם ההרשמה לבחינה, כדאי שתדעו
Author
Publisher Name
EasYael Team
Publisher Logo

אולי יעניין אותך גם?

חשיבותן של ערכות התרגול בהכנה לבחינות הכניסה לאוניברסיטאות

אתם רוצים להתחיל ללמוד, כבר החלטתם על מסלול ואפילו התחלתם לפנטז על החיים בקמפוס. ישנו דבר אחד המפריד ביניכם לבין הלימודים, בחינות הכניסה. מדובר על בחינות שנערכות על ידי האוניברסיטאות. זאת הדרך של מוסד הלימודים להחליט מי מבין המועמדים מתאים להתקבל ללימודים. בחלק מן המקרים מדובר על בחינות פסיכוטכניות אשר בוחנות את הידע השפתי והמתמטי

תואר או לימודי תעודה? מה עדיף ב-2024

אנשים שבוחרים במסלול לימודים לתואר ראשון רוצים לפתח את עצמם מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה או באקדמיה. ישנם מועמדים רבים לכל מסלול לימודים, היה צורך בדרך לבדוק את התאמתם של המועמדים. זוהי אחת מן הסיבות להקמתו של המרכז הארצי לבחינות והערכה. הוא אחראי על מערך המיונים הכללי בישראל בשביל המועמדים העתידים להיכנס אל המוסדות הגבוהים להשכלה

רוצים להתייעץ איתנו?

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

HE
דילוג לתוכן