לימודים לתואר ראשון: כמה דברים שצריך לעשות לפני הרישום

ההחלטה על רישום ללימודי תואר ראשון היא ללא ספק החלטה חשובה ביותר. רבים מתלבטים במשך תקופה ארוכה לגבי תחום הלימודים שהכי מתאים להם ולאחר כל הלבטים בסופו של דבר צריך לבחור מסלול לימודים. האפשרות הטובה ביותר היא להתייעץ עם אנשי מקצוע שיכולים לספק הכוונה בנוגע ללימודים. הם יוכלו להסביר לכם מהם היתרונות והחסרונות בכל בחירה שתעשו. רגע לפני שתעשו את הבחירה הסופית כדאי גם לבדוק מה קורה בשוק העבודה בתחום שאותו בחרתם, האם המשכורות עלו או ירדו, האם מגייסים עובדים. אלו ועוד מהווים שיקולים חשובים בבחירת מסלול הלימודים שלכם.

להלן מספר שיקולים עיקריים שאולי תרצו לחשוב עליהם בטרם תקבלו החלטות:

  • חשיבה על העתיד. כאשר אתם נרשמים ללימודים, אתם בעצם בוחרים נתיב להמשך חייכם. אתם צריכים לחשוב האם זהו מקצוע שיש לו עתיד? האם אני רואה את עצמי עוסק במקצוע הזה ומתפתח בו במשך שנים רבות? בנוסף צריך לחשוב ולראות האם האופי שלנו מתאים למקצוע.
    אם נבחר בתחום שאנו אוהבים, יהיה לנו הרבה יותר קל ללמוד את המקצוע.
  • אוניברסיטה או מכללה? זהו שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון. ישנם הבדלים רבים בין מכללות לאוניברסיטאות, מדובר על דרישות קבלה שונות, מסלולים שונים, עלויות שונות. הגורמים המשפיעים ביותר על הקבלה הם בחינת יע”ל ופסיכומטרי.
  • מבחן יע”ל, מדובר על מבחן שמיועד לאלו אשר עברית היא לא שפת האם שלהם. הוא בעצם בוחן את הידע בשפה העברית. ניתן להיבחן במבחן יעל בשתי דרכים שונות. בהמשך לבחינה הפסיכומטרית ללא תשלום נוסף, או בנפרד מהבחינה הפסיכומטרית.
  • פסיכומטרי, מדובר על מבחן שקובע אם תוכלו להתקבל למסלול הלימודים. ישנם בשוק קורסים רבים אשר מכינים אתכם לבחינה הפסיכומטרית. מדובר בבחינה שבודקת את הידע שלכם בעברית, מתמטיקה ואנגלית. אם תצליחו לקבל ציון גבוה במיוחד תוכלו להירשם ללימודים יוקרתיים כמו רפואה. לכל מקצוע שתבחרו ללמוד יש בדרך כלל דרישות סף של ציון פסיכומטרי. חשוב לציין אין הגבלה למספר הפעמים שניתן לבצע את הבחינה הפסיכומטרית.
  • שיקולים כספיים, כמה כסף יש לכם ללימודים? רצוי לבדוק מהם המקורות הכספיים  שיכולים לסייע לכם בתקופת הלימודים. האם כדאי לקחת הלוואה או להשתמש בחסכונות, האם ניתן לעבוד בזמן הלימודים? כל אלו הן שאלות חשובות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם נרשמים ללימודים.
  • איפה ללמוד, זהו כנראה השיקול החשוב ביותר. יש מספר מקומות שיציעו לכם את אותו מסלול לימודים. ישנם שיקולים רבים שיכולים לעזור לכם להחליט, רמת הלימודים, משך זמן הלימודים, דרישות הקבלה, המיקום הפיזי של מוסד הלימודים. עוד שיקול שחשוב לציין הוא עזרה בהשמה. ישנם מוסדות לימוד אשר מציעים הכוונה וסיוע בתעסוקה בסיום הלימודים, זהו דבר אשר בהחלט יכול להקל עליכם משמעותית לאחר סיום הלימודים.

לסיכום, לימודים לתואר ראשון היא אחת ההחלטות החשובות שתקבלו. התייעצו, בדקו את השטח, דברו עם בוגרים מהתחום והמוסד שמעניין אתכם ובדקו את דרישות הסף לקבלה למוסד ולמסלול המבוקש.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם?

חשיבותן של ערכות התרגול בהכנה לבחינות הכניסה לאוניברסיטאות

אתם רוצים להתחיל ללמוד, כבר החלטתם על מסלול ואפילו התחלתם לפנטז על החיים בקמפוס. ישנו דבר אחד המפריד ביניכם לבין הלימודים, בחינות הכניסה. מדובר על בחינות שנערכות על ידי האוניברסיטאות. זאת הדרך של מוסד הלימודים להחליט מי מבין המועמדים מתאים להתקבל ללימודים. בחלק מן המקרים מדובר על בחינות פסיכוטכניות אשר בוחנות את הידע השפתי והמתמטי

תואר או לימודי תעודה? מה עדיף ב-2024

אנשים שבוחרים במסלול לימודים לתואר ראשון רוצים לפתח את עצמם מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה או באקדמיה. ישנם מועמדים רבים לכל מסלול לימודים, היה צורך בדרך לבדוק את התאמתם של המועמדים. זוהי אחת מן הסיבות להקמתו של המרכז הארצי לבחינות והערכה. הוא אחראי על מערך המיונים הכללי בישראל בשביל המועמדים העתידים להיכנס אל המוסדות הגבוהים להשכלה

רוצים להתייעץ איתנו?

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

AR
Skip to content