דרישות הקבלה לתואר שכדאי להכיר לפני שנרשמים לאקדמיה

הצבת דרישות קבלה כאשר נרשמים ללימודים אקדמיים היא הדרך של מוסד הלימודים לבחור את הסטודנטים. כך ניתן בעצם להבטיח את רמת הלימודים, סיבה נוספת היא באמצעות סינון קפדני של הסטודנטים ניתן למנוע תופעה של נשירת תלמידים. ישנם הבדלים משמעותיים בדרישות הקבלה בין המסלולים. במסלולים כמו: רפואה, פיזיקה, מדעים מדויקים. דרישות הקבלה הן גבוהות. בדרך כלל מדובר על ציון גבוה בפסיכומטרי וממוצע בגרות גבוה במיוחד, לעומת זאת כאשר מנסים להתקבל ללימודים במדעי הרוח, דרישות הקבלה הן בדרך כלל נמוכות יותר.

איך מבחן יע”ל משפיע על הקבלה ללימודים באקדמיה?

מבחן יע”ל מיועד לאלו ששפת האם שלהם היא לא עברית. מטרתו של המבחן היא לבחון את השליטה בשפה העברית. הדרך הראשונה שבה ניתן לעשות את המבחן היא בהמשך לבחינה הפסיכומטרית, כל מי שנבחן בבחינת הפסיכומטרית בשפה שהיא לא עברית רשאי לעשות את הבחינה, אין מספר הגבלות למספר הפעמים שאפשר לעשות את הבחינה. אבל חייבים לעבור 35 ימים בין בחינה לבחינה, במקרה שלא עוברים 35 ימים בין בחינה לבחינה היא תיפסל והתשלום לא יוחזר. ציוני הבחינה משמשים את המוסד האקדמי לצורכי קבלה ללימודים או לקורס הכנה לעברית.

מהו מבחן פסיכוטכני, כיצד הוא משפיע על הסיכויים להתקבל ללימודים?
זהו מבחן כניסה פנימי של מוסדות הלימוד. משתמשים בו כדי לוודא שהמועמדים ללימודים אכן מתאימים למוסד הלימוד. המבחן עצמו מורכב מחמישה חלקים שונים:
חלק פסיכולוגי- הוא אמור לבדוק את האופי, התנהגות פסיכולוגית, דרך חשיבה.
חלק ייעודי- הוא בודק האם למועמד ישנן תכונות אופי שמתאימות למסלול הלימודים, לדוגמא: תלמידים המבקשים להתקבל ללימודי קולנוע מתבקשים לקחת תמונות ולהדביק אותן כדי ליצור יצירה בעלת משמעות. כך בודקים את יכולת העריכה שלהם.
חלק כמותי- בחלק הזה בודקים את יכולת החישוב ורואים את התפיסה המתמטית של המועמד.
חלק מילולי- בחלק הזה בודקים את התפיסה המילולית של המועמד. בדרך כלל בודקים את רמת האנגלית והעברית.
חלק צורני- המועמד צריך להסיק מסקנות באמצעות שימוש והבנה של צורות שונות.

האם ציוני הבגרות יכולים להשפיע על הקבלה ללימודים?
ציוני הבגרות בהחלט יכולים להשפיע על הקבלה ללימודים. חשוב לציין שניתן לשפר את ציוני הבגרות, ניתן לעשות זאת באמצעות מכינה שבה לומדים לבחינות הבגרות שרוצים לעשות שוב, או שאפשר ללמוד באופן עצמאי ולגשת לבחינה.

אז מאיפה מתחילים?
הדרך ללימודים אקדמיים מתחילה בהחלטה שלכם לרצות ללמוד. לאחר מכן צריך לראות מהן הדרישות של המוסדות האקדמיים. עושים בדיקה ורואים מהם הדברים שעלינו לשפר כדי שנוכל להגיע למוסד הלימודים שאנו רוצים ואפשר לצאת לדרך, תמיד אפשר להתייעץ עם מספר יועצי לימודים לפני שמחליטים. רצוי גם להתייעץ עם בוגרים של מסלול הלימודים, זאת דרך מעולה לדעת אם אתם בוחרים במסלול המתאים.

Summary
דרישות הקבלה לתואר שכדאי להכיר לפני שנרשמים לאקדמיה
Article Name
דרישות הקבלה לתואר שכדאי להכיר לפני שנרשמים לאקדמיה
Description
הדרך ללימודים אקדמיים מתחילה בהחלטה שלכם לרצות ללמוד. לאחר מכן יש לבחון מהן הדרישות הקדם אקדמיות שיש לעבור. מבחן יע"ל הוא אחד מהם. להמשך >
Author
Publisher Name
EasYael Team
Publisher Logo

אולי יעניין אותך גם?

חשיבותן של ערכות התרגול בהכנה לבחינות הכניסה לאוניברסיטאות

אתם רוצים להתחיל ללמוד, כבר החלטתם על מסלול ואפילו התחלתם לפנטז על החיים בקמפוס. ישנו דבר אחד המפריד ביניכם לבין הלימודים, בחינות הכניסה. מדובר על בחינות שנערכות על ידי האוניברסיטאות. זאת הדרך של מוסד הלימודים להחליט מי מבין המועמדים מתאים להתקבל ללימודים. בחלק מן המקרים מדובר על בחינות פסיכוטכניות אשר בוחנות את הידע השפתי והמתמטי

תואר או לימודי תעודה? מה עדיף ב-2024

אנשים שבוחרים במסלול לימודים לתואר ראשון רוצים לפתח את עצמם מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה או באקדמיה. ישנם מועמדים רבים לכל מסלול לימודים, היה צורך בדרך לבדוק את התאמתם של המועמדים. זוהי אחת מן הסיבות להקמתו של המרכז הארצי לבחינות והערכה. הוא אחראי על מערך המיונים הכללי בישראל בשביל המועמדים העתידים להיכנס אל המוסדות הגבוהים להשכלה

רוצים להתייעץ איתנו?

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

AR
Skip to content